Papieski Instytut Studiów Kościelnych

Pontificium Institutum Studiorum Ecclesiasticorum

Studia Ecclesiastica

Bibliografia źródeł watykańskich cytowanych w polskich periodykach 1946-1990: Archivum Secretum Vaticanum, Archiwa Stolicy Apostolskiej poza Archivum Secretum Vaticanum, Bibliotheca Apostolica Vaticana – Manuskrypty.

Rzym/Warszawa, Papieski Instytut Studiów Kościelnych, 2000 (Studia Ecclesiastica 20, Historica 12),

ss. XXIX-271, ISBN 83-915544-0-6.

Christina BUKOWSKA-GORGONI

Causae polonae coram Sacra Romana Rota XV-XVII saec. Explanatio processuum et regesta documentorum.

Roma, Pontificium Institutum Studiorum Ecclesiasticorum, 1995 (Studia Ecclesiastica 19, Historico-Iuridica 1),

ss. XXVII-671.

Hieronim FOKCIŃSKI et al.,

Propozycje konsystorialne w XVI wieku. Omówienie. Teksty polskie.

Rzym, Papieski Instytut Studiów Kościelnych, 1994 (Studia Ecclesiastica 18, Historica 11, Fontium Textus 2),

  1. XVIII-228.

Gregorio PETROWICZ,

La Chiesa Armena in Polonia e nei paesi limitrofi, parte terza: 1686-1954

Roma, Pontificio Istituto di Studi Ecclesiastici, 1988 (Studia Ecclesiastica 17, Historica 10),

  1. XXI-418.

Krystyna KUŹMAK,

Bractwa Matki Boskiej Wspomożycielki Chrześcijan na ziemiach polskich w XVIII stuleciu. Studium z dziejów kultu maryjnego i wspólnot chrześcijańskich w dawnej Polsce.

Rzym, Papieski Instytut Studiów Kościelnych, 1973 (Studia Ecclesiastica 16, Historica 9, Dissertationes 13),

ss. XL-[1]-249.

Ryszard Hermanowicz,

Chrześcijański ruch zawodowy w Polsce 1918-1939.

Rzym, Papieski Instytut Studiów Kościelnych, 1973 (Studia Ecclesiastica 15, Sociologica 1, Dissertationes 12),

  1. XXIII-239.

Studia i Materiały.

Rzym, Papieski Instytut Studiów Kościelnych, 1972 (Studia Ecclesiastica 14, Miscellanea),

ss. 317:

– Feliks W. Bednarski, „Dynamiczne ujęcie prawa naturalnego u św. Tomasza z Akwinu” (ss. 9-27);

– Walenty Wójcik, „Diecezja sandomierska 1818-1968” (ss. 29-42);

– Henryk Damian Wojtyska, „Król i nuncjusz. Zygmunt August i Bernard Bongiovanni w latach 1560-1563” (ss. 43-68);

– Eugeniusz Edyk, “Uwagi na marginesie artykułu o. Damiana Wojtyski” (ss. 69-71);

– Franciszek Leśniak, „Teoria dezintegracji pozytywnej a życie wewnętrzne i duszpasterstwo” (ss. 73-85);

– Kazimierz Dąbrowski, „Psychoneurosis is not an illness” (ss. 87-95);

– Walerian Słomka, „Próba ujęcia teologii ascetyczno-mistycznej jako teologii wychowania” (ss. 97-131);

– Krystyna Kuźmak, „Matka Boska Pasawska w Warszawie” (ss. 133-142);

– Kazimierz Drzymała, „Traktat Marcina Śmigleckiego O lichwie y o wyderkach, czynszach, spolnych zarobkach, naymach, arendach y samokupstwie, krotka nauka w świetle nauki teologicznej na tle stosunków społeczno-ekonomicznych w Europie Zachodniej i w Polsce przedrozbiorowej” (ss. 143-172);

– Kazimierz Dola, „Szpitale w średniowiecznej Polsce pod zarządem kościelnym” (ss. 173-214);

– Józef Majkowski, „Warszewickiego Żywot Stanisława Kostki (tekst łaciński i tłumaczenie)” (ss. 215-249);

– Aleksy Petrani, „Listy do biskupa Franciszka Albina Symona, sufragana mohylewskiego i rektora Akademii Duchownej w Petersburgu” (ss. 251-290);

– Feliks W. Bednarski, „Ku odnowie etyki katolickiej” (ss. 291-297);

– Władysław Piwowarski, „Badania socjologiczne nad religijnością w Polsce” (ss. 299-304);

– Eugeniusz Reczek, „Zadanie tradycjonalnej kultury humanistycznej a potrzeby współczesnego życia w ramach europejskiej jedności kulturalnej” (ss. 305-317).

Joseph Majkowski,

Saint Stanislaus Kostka. A Psychological Hagiography.

Rome, Papal Institute of Ecclesiastical Studies, 1972 (Studia Ecclesiastica 6, Hagiographica 2, Dissertationes 11),

ss. XXXII-306.

Romanus Fabianus Madura,

Acta Capitulorum Provinciae Poloniae Ordinis Praedicatorum, vol. 1: (1225-1600).

Roma, Pontificium Institutum Studiorum Ecclesiasticorum, 1972 (Studia Ecclesiastica 5, Historica 6, Fontium Textus 1),

ss. XLV-[3]-794.

Karolina Maria Kasperkiewicz,

Sługa Boży Józef Sebastian Pelczar biskup przemyski obrz. łac. Szkic biograficzny.

Rzym, Papieski Instytut Studiów Kościelnych, 1972 (Studia Ecclesiastica 7, Historica 7, Dissertationes 7),

ss. XXIX-[2]-412-[1].

Casimiro Przydatek,

L’annuncio del Vangelo nello spirito del dialogo. Studio storico-teologico sulla predicazione missionaria secondo l’opuscolo di S. Agostino „De catechizandis rudibus”.

Roma, Pontificio Istituto degli Studi Ecclesiastici, 1971 (Studia Ecclesiastica 8),

ss. XXXV-83-[2].

Gregorio Petrowicz,

La Chiesa Armena in Polonia, parte prima: 1350-1624.

Roma, Istituto degli Studi Ecclesiastici, 1971 (Studia Ecclesiastica 12, Historica 8, Dissertationes 10),

ss. XXII-221.

Jerzy Chmiel,

Lumière et charité d’après la première épître de saint Jean.

Rome, Institut Pontifical des Recherches Ecclésiastiques, 1971 (Studia Ecclesiastica 10, Biblica 2, Dissertationes 9),

ss. XLVIII-267.

Paweł Siwek,

Śladami Chrystusa. Ćwiczenia Duchowne św. Ignacego Loyoli.

Rzym, Instytut Studiów Kościelnych, 1969 (Studia Ecclesiastica 11, Theologiae Paedagogicae 1, Subsidia 1),

ss. XXVII-[1]-456.

Felice Adalberto Bednarski,

La deduzione delle norme morali generali dalla legge naturale.

Roma, Istituto degli Studi Ecclesiastici, 1969 (Studia Ecclesiastica 13, Miscellanea),

ss. 62.

Richard Karpiński,

Exousia à la base de l’enseignement de Jésus et de la mission apostolique selon S. Matthieu.

Rome, Institut des Recherches Ecclésiastiques, 1968 (Studia Ecclesiastica 9, Biblica 1, Dissertationes 8),

ss. XVI-[1]-110.

Jan Wysocki,

Józef Ignacy Rybiński biskup włocławski i pomorski 1777-1806. Zarys biograficzny na tle rządów diecezją.

Rzym, Instytut Studiów Kościelnych, 1967 (Studia Ecclesiastica 4, Historica 5, Dissertationes 6),

ss. XX-418.

Henry Damien Wojtyska,

Cardinal Hosius Legate to the Council of Trent.

Rome, Institute of Ecclesiastical Studies, 1967 (Studia Ecclesiastica 3, Historica 4, Dissertationes 5),

ss. XXX-[1]-411-[1].

Dissertationes 1-3.

Roma, Institutum Studiorum Ecclesiasticorum, 1966 (Studia Ecclesiastica 2, Historica 1-3, Dissertationes 2-4; Archivum Ordinis Sancti Pauli Primi Eremitae 1),

ss. VIII-16*-146-7*-[1]-98-4*-31:

– Sykstus Szafraniec, „Konwent Paulinów jasnogórskich 1382-1864(ss. 16*-146);

– Giovanni Chedid, „L’origine delle Costituzioni dell’Ordine Libanese Maronita” (ss. 7*-[1]-98);

– Mihael Tumpić, „Pavlini Varaždinci” (ss. 4*-31).

Józef MAJKOWSKI

Święty Stanisław Kostka. Studium z dziedziny hagiografii psychologicznej.

Rzym, Instytut Studiów Kościelnych, 1965 (Studia Ecclesiastica 1, Hagiographica 1, Dissertationes 1),

ss. XXVIII-321-[1].