Studia Ecclesiastica
Rzym/Warszawa, Papieski Instytut Studiów Kościelnych, 2000 (Studia Ecclesiastica 20, Historica 12),
ss. XXIX-271, ISBN 83-915544-0-6.
Christina BUKOWSKA-GORGONI
Causae polonae coram Sacra Romana Rota XV-XVII saec. Explanatio processuum et regesta documentorum.
Roma, Pontificium Institutum Studiorum Ecclesiasticorum, 1995 (Studia Ecclesiastica 19, Historico-Iuridica 1),
ss. XXVII-671.
Hieronim FOKCIŃSKI et al.,
Propozycje konsystorialne w XVI wieku. Omówienie. Teksty polskie.
Rzym, Papieski Instytut Studiów Kościelnych, 1994 (Studia Ecclesiastica 18, Historica 11, Fontium Textus 2),
- XVIII-228.
Gregorio PETROWICZ,
La Chiesa Armena in Polonia e nei paesi limitrofi, parte terza: 1686-1954.
Roma, Pontificio Istituto di Studi Ecclesiastici, 1988 (Studia Ecclesiastica 17, Historica 10),
- XXI-418.
Krystyna KUŹMAK,
Bractwa Matki Boskiej Wspomożycielki Chrześcijan na ziemiach polskich w XVIII stuleciu. Studium z dziejów kultu maryjnego i wspólnot chrześcijańskich w dawnej Polsce.
Rzym, Papieski Instytut Studiów Kościelnych, 1973 (Studia Ecclesiastica 16, Historica 9, Dissertationes 13),
ss. XL-[1]-249.
Ryszard Hermanowicz,
Chrześcijański ruch zawodowy w Polsce 1918-1939.
Rzym, Papieski Instytut Studiów Kościelnych, 1973 (Studia Ecclesiastica 15, Sociologica 1, Dissertationes 12),
- XXIII-239.
Studia i Materiały.
Rzym, Papieski Instytut Studiów Kościelnych, 1972 (Studia Ecclesiastica 14, Miscellanea),
ss. 317:
– Feliks W. Bednarski, „Dynamiczne ujęcie prawa naturalnego u św. Tomasza z Akwinu” (ss. 9-27);
– Walenty Wójcik, „Diecezja sandomierska 1818-1968” (ss. 29-42);
– Henryk Damian Wojtyska, „Król i nuncjusz. Zygmunt August i Bernard Bongiovanni w latach 1560-1563” (ss. 43-68);
– Eugeniusz Edyk, “Uwagi na marginesie artykułu o. Damiana Wojtyski” (ss. 69-71);
– Franciszek Leśniak, „Teoria dezintegracji pozytywnej a życie wewnętrzne i duszpasterstwo” (ss. 73-85);
– Kazimierz Dąbrowski, „Psychoneurosis is not an illness” (ss. 87-95);
– Walerian Słomka, „Próba ujęcia teologii ascetyczno-mistycznej jako teologii wychowania” (ss. 97-131);
– Krystyna Kuźmak, „Matka Boska Pasawska w Warszawie” (ss. 133-142);
– Kazimierz Drzymała, „Traktat Marcina Śmigleckiego O lichwie y o wyderkach, czynszach, spolnych zarobkach, naymach, arendach y samokupstwie, krotka nauka w świetle nauki teologicznej na tle stosunków społeczno-ekonomicznych w Europie Zachodniej i w Polsce przedrozbiorowej” (ss. 143-172);
– Kazimierz Dola, „Szpitale w średniowiecznej Polsce pod zarządem kościelnym” (ss. 173-214);
– Józef Majkowski, „Warszewickiego Żywot Stanisława Kostki (tekst łaciński i tłumaczenie)” (ss. 215-249);
– Aleksy Petrani, „Listy do biskupa Franciszka Albina Symona, sufragana mohylewskiego i rektora Akademii Duchownej w Petersburgu” (ss. 251-290);
– Feliks W. Bednarski, „Ku odnowie etyki katolickiej” (ss. 291-297);
– Władysław Piwowarski, „Badania socjologiczne nad religijnością w Polsce” (ss. 299-304);
– Eugeniusz Reczek, „Zadanie tradycjonalnej kultury humanistycznej a potrzeby współczesnego życia w ramach europejskiej jedności kulturalnej” (ss. 305-317).
Joseph Majkowski,
Saint Stanislaus Kostka. A Psychological Hagiography.
Rome, Papal Institute of Ecclesiastical Studies, 1972 (Studia Ecclesiastica 6, Hagiographica 2, Dissertationes 11),
ss. XXXII-306.
Romanus Fabianus Madura,
Acta Capitulorum Provinciae Poloniae Ordinis Praedicatorum, vol. 1: (1225-1600).
Roma, Pontificium Institutum Studiorum Ecclesiasticorum, 1972 (Studia Ecclesiastica 5, Historica 6, Fontium Textus 1),
ss. XLV-[3]-794.
Karolina Maria Kasperkiewicz,
Sługa Boży Józef Sebastian Pelczar biskup przemyski obrz. łac. Szkic biograficzny.
Rzym, Papieski Instytut Studiów Kościelnych, 1972 (Studia Ecclesiastica 7, Historica 7, Dissertationes 7),
ss. XXIX-[2]-412-[1].
Casimiro Przydatek,
L’annuncio del Vangelo nello spirito del dialogo. Studio storico-teologico sulla predicazione missionaria secondo l’opuscolo di S. Agostino „De catechizandis rudibus”.
Roma, Pontificio Istituto degli Studi Ecclesiastici, 1971 (Studia Ecclesiastica 8),
ss. XXXV-83-[2].
Gregorio Petrowicz,
La Chiesa Armena in Polonia, parte prima: 1350-1624.
Roma, Istituto degli Studi Ecclesiastici, 1971 (Studia Ecclesiastica 12, Historica 8, Dissertationes 10),
ss. XXII-221.
Jerzy Chmiel,
Lumière et charité d’après la première épître de saint Jean.
Rome, Institut Pontifical des Recherches Ecclésiastiques, 1971 (Studia Ecclesiastica 10, Biblica 2, Dissertationes 9),
ss. XLVIII-267.
Paweł Siwek,
Śladami Chrystusa. Ćwiczenia Duchowne św. Ignacego Loyoli.
Rzym, Instytut Studiów Kościelnych, 1969 (Studia Ecclesiastica 11, Theologiae Paedagogicae 1, Subsidia 1),
ss. XXVII-[1]-456.
Felice Adalberto Bednarski,
La deduzione delle norme morali generali dalla legge naturale.
Roma, Istituto degli Studi Ecclesiastici, 1969 (Studia Ecclesiastica 13, Miscellanea),
ss. 62.
Richard Karpiński,
Exousia à la base de l’enseignement de Jésus et de la mission apostolique selon S. Matthieu.
Rome, Institut des Recherches Ecclésiastiques, 1968 (Studia Ecclesiastica 9, Biblica 1, Dissertationes 8),
ss. XVI-[1]-110.
Jan Wysocki,
Józef Ignacy Rybiński biskup włocławski i pomorski 1777-1806. Zarys biograficzny na tle rządów diecezją.
Rzym, Instytut Studiów Kościelnych, 1967 (Studia Ecclesiastica 4, Historica 5, Dissertationes 6),
ss. XX-418.
Henry Damien Wojtyska,
Cardinal Hosius Legate to the Council of Trent.
Rome, Institute of Ecclesiastical Studies, 1967 (Studia Ecclesiastica 3, Historica 4, Dissertationes 5),
ss. XXX-[1]-411-[1].
Dissertationes 1-3.
Roma, Institutum Studiorum Ecclesiasticorum, 1966 (Studia Ecclesiastica 2, Historica 1-3, Dissertationes 2-4; Archivum Ordinis Sancti Pauli Primi Eremitae 1),
ss. VIII-16*-146-7*-[1]-98-4*-31:
– Sykstus Szafraniec, „Konwent Paulinów jasnogórskich 1382-1864” (ss. 16*-146);
– Giovanni Chedid, „L’origine delle Costituzioni dell’Ordine Libanese Maronita” (ss. 7*-[1]-98);
– Mihael Tumpić, „Pavlini Varaždinci” (ss. 4*-31).